Sverigedemokraterna polisanmäler Vänsterpartist | Sverigedemokraterna i Gävle

Sverigedemokraterna polisanmäler Vänsterpartist

”Lämna omedelbart Sverige. Försvinn härifrån. Det luktar skit från dig, Du har lämnat ditt land, du är en feg människa. Vill du tjäna pengar då får du sälja din rumpa på en bordell i Köpenhamn.” Så stod det skrivet i de mejl som vänsterpartisten Ahmed Bouirda anonymt skickade till sin kvinnliga partikamrat, i vilka han dessutom påstod han sig vara sverigedemokrat.

Ahmed Bouirda är muslim och kom till Sverige från Agadir, Marocko, för snart åtta år sen. Han arbetar som tolk i arabiska och franska. Under förra mandatperioden satt han som ersättare för Vänsterpartiet i Gävles barn- och ungdomsnämnd. Inför valet stod han på partiets elfte plats på landstingslistan.

Med anledning av det inträffade väljer Sverigedemokraterna Gävle att polisanmäla Ahmed Bouirda, detta då hans avsikt varit att skada sin partikamrat och samtidigt skada Sverigedemokraterna genom att använda partinamnet som avsändare i ett brottsligt syfte.

Roger Hedlund, ordförande för Sverigedemokraterna Gävle, kommenterar:

– Jag blir inte förvånad, sådana här smutsiga kampanjer är vanliga från Vänsterpartiets sida. Att man sextrakasserar varandra i ett feministiskt parti tycks vara vanligt. Bara för några år sedan uppdagades liknande händelser i Ung Vänsters förbundsstyrelse.